В період 2020-2021 навчального року робота Станції юних техніків була спрямована на виконання Закону України «Про позашкільну освіту», Положень: «Про позашкільний навчальний заклад», «Про центр. Будинок. Клуб науково-технічної творчості учнівської молоді, станцію юних техніків» інших чинних законодавчих та нормативних документів. Станція юних техніків здійснювала свою діяльність відповідно до статуту. Навчально-виховний процес відбувався згідно затвердженого розкладу занять гуртків та секцій.

         Педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження мережі гуртків, станом на 1 вересня 2020-2021 навчального року у закладі було сформовано 54 гуртків, із них:

2 гуртки початково-технічного профілю;

38 гуртків   художньо-технічного профілю;

7 гуртків спортивно-технічного профілю;

7 секцій дослідницько-експериментального напряму (секції МАН).

     У гуртках та секціях займалося 729 вихованців.

         За штатним розкладом у закладі працює 35 працівники:

18 -  педагогів;

8 – працівників обслуговуючого персоналу;

9 - керівників гуртків та секцій за сумісництвом.

         Протягом навчального року заклад працював над вирішенням проблемного питання «Формування соціальної компетентності учнівської молоді в умовах позашкільного навчального закладу».

       З метою ефективного вирішення педагогічного питання, було сплановано роботу щодо його реалізації, систему навчально-виховних та методичних заходів було включено до річного плану роботи закладу.

         Опрацювання педагогічної проблеми у закладі надає змогу педагогічному колективу домогтися істотних результатів в вирішенні ряду питань: освоєнні нових навчальних програм за змістом позашкільної освіти; пошук оригінальних методик викладання; конструювання досвіду на основі досягнень науки та передового педагогічного досвіду, перевірка його ефективності.

         Щоб домогтися істотних результатів при роботі над педагогічною проблемою педагогічний колектив та адміністрація закладу ставили перед собою слідуючі завдання:

-          впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовизначенні;

-          забезпечення спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних напрямів діяльності, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

-          реалізація навчальних програм та навчально-виховних планів зі всіх напрямів гурткової роботи та роботи секцій МАН;

-          сприяння розвитку самоосвіти педагогів в системі формування їх професійної компетентності: відвідування міських, обласних семінарів, відкритих занять, виховних заходів, конкурсів, майстер-класів;

-          пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;

-          пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти.

         Уся робота з педагогічними кадрами була спрямована на підвищення професійного та методичного рівня кожного педагога. Для цього забезпечувалося співвідношення масових, групових та індивідуальних форм роботи, традиційних та інноваційних підходів до організації методичної роботи, активних та інтерактивних форм навчання.

       За період 2020-2021 навчального року підвищили фахову майстерність та пройшли курсову перепідготовку: Гвоздик У.М., Карабут І.А., Кравець О.В., Дубенчук О.В., Самойленко Л.А., згідно з погодженим міським методичним кабінетом перспективним планом проходження курсів підвищення кваліфікації. Педагоги закладу: Кравець О.В., Дубенчук О.В., Самойленко Л.А., Гвоздик У.М. пройшли компетентнісно та діяльнісно-орієнтовані модулі за дистанційною формою навчання при Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. 

         Згідно плану атестації педагогічних працівників закладу у 2020-2021 н.р. успішно пройшли атестацію та підвищили свій фаховий рівень Гвоздик У.М., Карабут І.А., Кравець О.В., Цуркан В.Г., Бикова Л.І.

       Зміст методичної роботи та її організацію було відображено у річному плані роботи закладу.

         У 2020 – 2021 н.р. методична робота з педагогічними працівниками реалізувалася через традиційні (масові, групові), індивідуальні та інноваційні форми її організації, а саме:

-      методична рада;

-      методичні об’єднання;

-      теоретичні семінари;

-      семінари – практикуми;

-      круглі столи;

-      методичні діалоги;

-      майстер-класи;

-      школа педагогічної майстерності.  

Організація ефективної методичної роботи педагогів сприяє розв’язанню проблеми оптимізації виховної роботи в закладі, розробленню та впровадженню інноваційних навчально-виховних методик і технологій. Тому у закладі працюють методичні об’єднання керівників гуртків науково-технічного напряму (проблемна тема: «Використання проектних технологій у гуртках» - керівник Негрескул Л.Г.), дослідницько-експериментального напряму (проблемна тема: «Мотивація дослідницької діяльності слухачів» - керівник Деменко А.В.).    

Діяльність методичних об’єднань передбачала постійний моніторинг професійної діяльності педагогів – членів методичного об’єднання, розробку рекомендацій щодо підвищення ефективності їх професійної діяльності; атестацію педагогічних працівників; участь в обласних та Всеукраїнських виставках - конкурсах, звіти педагогів про їх творчу та освітню діяльність; участь у обласному конкурсі серед педагогічних працівників позашкільних закладів на кращу методичну розробку з науково-технічного напряму; проведення «круглих столів»; обговорення питань роботи над проектами в секціях та гуртках; обговорення результатів пошуково-дослідницьких робіт.

         Ефективність роботи методичних об'єднань значно підвищило рівень педагогічної майстерності його членів, з цією метою створена і проводить свою роботу «Школа педагогічної майстерності», керівник Горшкова Л.А., тема над якою працюють педагоги «Від творчого педагога до творчого вихованця». Зміст роботи цієї групи – інформація про нові напрями в позашкільній освіті, задуми, що з’являються в педагогічній практиці, пропаганда нових педагогічних ідей, проведення відкритих занять, виховних заходів. В ході роботи школи було проведено:

- «Методичний діалог» - «Формування творчої особистості у виховному просторі»;

- «Круглий стіл» - «Роль і місце педагога у формуванні особистості».

         Керівниками гуртків проводилися заняття, що сприяло підвищенню майстерності педагогів, впровадження в практику керівників гуртків передового педагогічного досвіду. Під час обговорення та аналізу занять забезпечувалася цілеспрямованість обговорення, науковість аналізу, поєднання аналізу заняття з практичними рекомендаціями. Також було проведено виставку напрацьованих педагогічних матеріалів керівників гуртків та секцій МАН.

         Проводилися теоретичні семінари та семінари-практикуми для педагогів закладу.

         Участь педагогів у науково-методичних семінарах сприяла ознайомленню з сучасними науковими здобутками, з новими технологіями навчання, що допомагло їм осмислити власний досвід навчально-виховної роботи, долучитися до науково-пошукової роботи в своїй діяльності, підвищити свій інтелектуальний і творчий потенціал, обрати стратегію самоосвіти, техніку її здійснення.

         Проведення семінарів - практикумів – дієва форма роботи. Цінність їх в тому, що педагоги самостійно опрацьовують педагогічну літературу з проблеми, яка обговорюється, аналізують власний досвід. Опрацьовані матеріали учасники семінару-практикуму оформляють у вигляді доповідей та презентацій. Практичною частиною семінару-практикуму є відкриті заняття, презентації проєктів, методичних розробок залежно від мети семінару та його теми. Проведення занять та презентацій є ефективною формою в проведенні методичної роботи для вдосконалення умінь та набуття досвіду, навіть, якщо, заняття готують і проводять мало досвідчені керівники гуртків.

          З метою впровадження принципів організації навчання за минулий навчальний рік, у закладі, було проведено два семінари – практикуми за такою тематикою:

         - «Модернізація позашкільної освіти: коло творчих ідей» та презентація проєкту «Виготовлення танграма» заняття гуртка «Початкове технічне моделювання» (керівник Кравець О.В.);

- «Система роботи по інтелектуальному творчому розвитку вихованців ПЗ» та відкрите заняття секції МАН «Економіка в іграх» на тему «Складові підприємницького успіху» (керівник Гвоздик У.М.).

- Теоретичний семінар на тему: «Особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання учнівської молоді».

Виховати  компетентного  творчого вихованця може лише компетентний і творчий педагог. Робота педагогів закладу супроводжується постійним спонуканням до творчості, жоден керівник гуртка, секції не застосовує загальновідомі методики без свого відтінку, свого наголосу, свого впливу, своїх вмінь. Розуміючи важливість і складність проблем, що постають перед ними, педагоги постійно працюють над удосконаленням освітнього процесу. Саме з цією метою 10 грудня у закладі відбувся міський семінар у режимі відео-конференції Zoom на тему «Модернізація позашкільної освіти: коло творчих ідей». Педагоги закладу мали змогу поділилися власними ідеями та напрацюваннями зі своїми колегами.

Керівники гуртків Дубенчук О.В., Щербина Н.С., Петросян З.С. презентували творчі проекти вихованців - переможців Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських конкурсів. З роботою МАН наукового товариства «Пошук» та своїми творчими ідеями ознайомила методист Гвоздик У.М.

Виховання творчої особистості - насущне завдання сьогодення. Культорганізатор Карабут І.А. презентувала виховну роботу закладу.

Створити умови, організувати освітній простір для гармонійного розвитку дітей можуть лише мудрі, творчі педагоги, які володіють необхідними навичками, невичерпною енергією, жагою до змін.

         Методистом Гвоздик У.М. та заступником з НВР Биковою Л.І. проводилися  індивідуальні консультації для керівників гуртків та секцій в дистанційному форматі, таким чином надавалася постійна методична допомога у вирішенні питань навчально-виховного процесу.    

         Заступником директора з НВР Биковою Л.І. було проведено роботу щодо вивчення та узагальнення перспективного педагогічного досвіду роботи керівника гуртка Марініч Т.Ю. на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей на заняттях гуртка «Оригамі»».       

         Методистом Гвоздик У.М. було вивчено та узагальнено перспективний педагогічний досвід роботи керівника гуртка Петрушко В.А. на тему: «Розвиток творчих здібностей дітей на заняттях гуртка «Юні конструктори приладів радіоелектроніки»». На основі зібраного матеріалу робилися висновки про суть досвіду педагога, розкривалися методи, прийоми та технології дослідження результатів, проводився аналіз зібраного матеріалу.

            Вивчивши факти ППД був складений опис досвіду, розкриті засоби, прийоми, фактори, умови, в яких він сформувався і діє, обґрунтовані висновки про його цінність.

            Матеріали опису досвіду роботи містять наступні розділи: інформаційний лист, зміст    досвіду, вступ, нормативно-правова база, анотація на досвід керівника гуртка, модель організаційно-педагогічної діяльності закладу щодо поширення перспективного педагогічного досвіду, характеристика на автора досвіду, опис змісту досвіду, висновки, додатки до досвіду роботи.

         Керівним органом методичної служби закладу є методична рада, яка займає провідне місце у моделі управління та вирішує наступні завдання:

-          підвищення професійної компетентності, педагогічної майстерності педагогів закладу, активізація їхньої творчої діяльності;

-          упровадження інноваційних освітніх технологій;

-          визначення шляхів підвищення ефективності навчально-виховного процесу закладу;

         - інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань позашкільної освіти.

               Протягом року методичною радою вирішувалися слідуючі питання: затвердження плану та структури методичної роботи на новий навчальний рік; затвердження планів роботи МО, Школи педагогічної майстерності; затвердження плану та структури методичної роботи на новий навчальний рік; затвердження навчальних планів роботи гуртків та секцій тощо.

         Крім того методична рада бере участь і вносить свої пропозиції щодо складання річного плану роботи закладу, сприяє обміну досвідом учасників навчально-виховного процесу, сприяє професіоналізму педагогів, постійно вивчає нормативні документи і знайомить з новинками педагогіки та методики. Також працювала з педагогами, що атестувалися та вивчалися звіти керівників МО про роботу над науково-методичною проблемою.

         Робота методичної ради сприяла формуванню та розвитку вміння педагогів аналізувати особисту діяльність; бачити, розуміти й усвідомлювати проблеми, визначати конкретну мету для їх вирішення; оптимально добирати зміст, необхідні форми і методи педагогічної діяльності; проектувати і планувати власну роботу, організовуючи власну діяльність.

         Усі методичні заходи, які проводяться у закладі об`єднані загальним завданням - формувати педагога-професіонала, педагога-дослідника, здатного успішно розв`язувати педагогічні завдання, які стоять перед закладом в умовах сьогодення, а саме:

         - формування у педагогів інноваційного стилю мислення, готовності до реалізації новітніх підходів у діяльності;

- вироблення свідомого ставлення до необхідності оновлення  змісту і форм навчально-виховної роботи;

- створення умов для функціонування системи методичної роботи;

- підвищення рівня професійної компетентності педагогів.

         Продовжує свою роботу персональний сайт Станції юних техніків та офіційна сторінка закладу у Facebook, що сприяє іміджу закладу, поширенню інформації про нього, розвитку співпраці з іншими навчальними закладами. У роботі з педагогічними кадрами закладу широко використовуються інформаційно-комунікаційні технології та інтернет-ресурси. Матеріали постійно оновлюються та викладаються на інтернет-сторінках.

         Зміст виховної роботи в Станції юних техніків будується за наступними напрямками:

-   ціннісне ставлення до себе;

-   ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

-   ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

-   ціннісне ставлення до праці;

-   ціннісне ставлення до природи;

-   ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Одним із визначальних принципів виховної роботи у гуртках є виховання свідомого громадянина, патріота своєї країни на основі національних традицій українського народу, пропаганда здорового способу життя, любові до рідного краю. З цією метою у закладі було заплановано і проведено ряд виховних заходів у дистанційному форматі. Головна мета навчально-виховної роботи гуртків – створення умов для творчого, інтелектуального та духовного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, задоволення їх освітніх потреб для залучення до науково-дослідницької, технічно-конструкторської, художньої та інших видів творчості.

Вихованці закладу щорічно приймають участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських заходах і виставках-конкурсах. У 2020-2021 році 179 вихованців закладу прийняли участь у конкурсах та виставках різних рівнів, 125 з них отримали призові місця. Дипломами першого ступеня були нагороджені 47 вихованців, другого ступеня – 24 вихованці, третього ступеня - 23 вихованців, грамотами за участь і сертифікатами були нагороджені 27 вихованців, медалями – 12 вихованців, «Гран-прі» отримали 2 вихованці.

Стипендію міського голови за результатами 2020-2021 н.р. у розмірі 1000 грн. було призначено вихованцю гуртка «Архітектурне моделювання» Заіченко Олексію.

Високих результатів у своїй роботі досягли слідуючі керівники гуртків: Дегтерьова В.А., Горшкова Л.А., Кравець О.В., Щербина Н.С., Самойленко Л.А., Дубенчук О.В., Петросян З.С., керівники гуртків і секцій МАН: Петрушко В.А., Леменчук Л.О., Деменко А.В., які спрямовують свою діяльність на всебічний розвиток творчої особистості, формування соціального досвіду на основі її власних бажань, урахування природних нахилів і задатків. І тому, роботи вихованців саме цих педагогів, займають із року в рік призові місця в різноманітних виставках та конкурсах.

За підсумками обласного огляду-конкурсу районних, міських Станцій юних техніків, Центрів науково-технічної творчості учнівської молоді наш заклад отримав ІІ призове місце. Грамотами департаменту освіти і науки Миколаївської обласної державної адміністрації нагороджені: Цуркан В.Г., Бикова Л.І., Гвоздик У.М., Карабут І.А., Горшкова Л.А., Щербина Н.С.

Психологічна служба в Стації юних техніків діє відповідно до статей 21, 22 Закону України «Про освіту» та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, Декларацією про права людини та іншими законодавчими і нормативно-правовими актами та документами з питань навчання і виховання.

Метою діяльності служби є організація навчально-творчого середовища, яке б сприяло розвитку особистості, забезпечувало умови для повного розкриття творчого потенціалу вихованців, орієнтувало їх на саморозвиток, сприяло формуванню стійкої внутрішньої мотивації до навчально-пізнавальної та творчої діяльності.

Планування психологічної служби здійснюється з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців та організовується на кожному з трьох навчально-організаційних рівнів діяльності гуртків та інших творчих об’єднань. Соціальним педагогом Кірою В.Ю. проводиться цілеспрямована робота зі всіма категоріями учасників навчально-виховного процесу: дітьми, педагогами та батьками вихованців.

Робота з дітьми будується за напрямами: діагностика, що спрямовується на виявлення здібностей та обдарувань; робота з розвитку творчого потенціалу особистості; визначення стратегії індивідуального розвитку дитини; психолого-педагогічна корекція. Діагностичні обстеження проводяться з метою визначення загальних та специфічних здібностей вихованців для спрямування їх навчально-творчої діяльності за відповідними напрямами позашкільної освіти (І навчально-організаційний рівень); визначення впливу навчально-виховного процесу на розвиток творчої особистості (І-ІІІ навчально-організаційні рівні); визначення стилів сімейного виховання дітей і підлітків.

Робота з педагогічним колективом здійснюється за напрямами: діагностичним, консультативно-просвітницьким, психолого-методичним та проводиться у взаємодії між психологічною і методичною службами закладу здійснюється через узгодження науково-методичної роботи, проведення тематичних заходів психолого-педагогічного та методичного змісту, методичних об’єднань навчальних відділів закладу, тощо. Для педагогів закладу проводяться тематичні семінари та семінари-практикуми; надаються індивідуальні та групові консультації з питань оптимізації навчально-виховного процесу, специфіки роботи з вихованцями «групи ризику», з творчо та інтелектуально обдарованими дітьми та підлітками, з батьками вихованців. Одним із пріоритетних напрямів роботи психологічної служби є превентивна діяльність і створення психолого-педагогічної системи роботи щодо збереження та зміцнення здоров’я вихованців. Особлива увага приділяється профілактиці ВІЛ/СНІДУ, за цією тематикою проводилися бесіди в гуртках. Серед вихованців різних вікових категорій проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота. Діти залучаються до участі у обласних та міських акціях спрямованих проти шкідливих звичок, в конкурсах учнівських творчих робіт на тему здоров’я. Протягом минулого навчального року психологічна служба продовжила роботу над вирішенням наступних основних завдань:

-  психологічний супровід та допомога дітям в адаптації до умов закладу;

- виявлення, підтримка, розвиток та супроводження здібностей обдарованих дітей;

- розвиток творчого потенціалу та зміцнення психічного здоров'я гуртківців;

-  формування у дітей навичок здорового способу життя.  

Мала академія наук, яка проводить свою роботу при Станції юних техніків є творчим об'єднанням учнівської молоді міста, метою якого є забезпечення інтелектуального і духовного розвитку, підготовка до активної діяльності в галузі науки та сприяє самовизначенню в майбутній професії. У роботі секцій МАН беруть участь учні 8-11 класів. Пошук і відбір слухачів відбувається у трьох основних напрямах:

- відбір серед учасників і переможців шкільних та обласних конкурсів і олімпіад;

- відбір серед дітей – учнів гімназії;

- дітей, які виявили свої здібності з окремих предметів науково - технічного направлення.  

В секціях проводиться робота по залученню учнівської молоді до систематичної науково-дослідницької діяльності з наступних відділень: математика, економіка, комп’ютерні науки, технічні науки.

У системі роботи наукового товариства проводяться різні форми роботи, а саме: постійна робота секцій – лекційні заняття, практичні роботи, індивідуальні консультації, навчальні сесії, групові консультації з науковими консультантами у міжсесійній період, індивідуальні консультації засобами «Інтернет», міський та обласний конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт.

Значна увага приділяється самостійній роботі учнів – оволодінню науковими знаннями, практичними вміннями та навичками в усіх формах організації навчання. Як під керівництвом педагога так і без нього. Цілі такого навчання, при написанні науково-дослідницької роботи:

- закріплення, поглиблення, розширення та систематизація знань;

- формування потреби до постійної самоосвіти;

- формування навичок самостійної дослідницької діяльності.

У вересні 2020 року проведено попереднє тестування учнів, які виявили бажання навчатися у Миколаївському територіальному відділенні Малої академії наук України. За результатами попереднього тестування в обласному тестуванні прийняли участь 4 учні шкіл міста. Успішно пройшов контрольне випробування 2 учень та був зарахований до Миколаївського територіального відділення Малої академії наук України.

У травні місяці 2020 року вихованець гуртка «Архітектурне моделювання» Заіченко Олексій прийняв участь у міському конкурсі учнівських творчих проектів «Влада – це я».

У лютому 2020 році, 2 учні прийняли участь у другому (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. Слухач секції «Фізика-Астрономія» (керівник – Леменчук Л.О.) Куропаткін Олександр отримав І місце; слухач секції «Математика» (керівник – Деменко А.В.)  Андрусенко Ілона посіла ІІІ місце. За результатами конкурсу Куропаткін Олександр отримав грошову винагороду у розмірі 1250 грн., Андрусенко Ілона отримала 630 грн.

Педагоги закладу є активними учасниками міських, обласних та Всеукраїнських методичних заходів. Так у 2020 – 2021 н.р. педагоги закладу прийняли участь у таких заходах:

1. Он-лайн засідання МО керівників гуртків інформаційно-технічного профілю, керівники гуртків МАН – Кедич Є.В., Бочарова Н.І. (09.10.2020);

2. Всеукраїнський семінар – практикум для голів МО гуртків авіамодельного, ракетомодельного, судномодельного, радіоспортивного напрямків, початкового технічного моделювання, радіоелектронного конструювання та картингу (дистанційно) – Петрушко В.А. (27.11.2020);

3. Міжнародний он-лайн семінар (Чехія) «Вільний час – простір для творчого підходу до інклюзії» - Карабут І.А. (25.03.2021);

4. Он-лайн засідання обласного МО керівників гуртків початкового технічного моделювання закладів позашкільної освіти – Кравець О.В., Щербина Н.С.;

5. Он-лайн зустріч фахівців з питань позашкільної освіти «Позашкільна освіта – 2021: стан та перспективи» - Бикова Л.І. (19.05.2021).

Організаційно-методична діяльність здійснюється за такими напрямками: готуються інструкційні матеріали для керівників секцій, поводиться консультаційна робота з батьками слухачів; забезпечення роботи з керівниками секцій, проведення круглих столів, семінарів в рамках роботи МО керівників секцій МАН. Основними темами до розгляду є формування мотивації обдарованої молоді на наукову та дослідницьку діяльність, визначення форм і методів роботи зі слухачами МАН.

За минулий рік згідно з річним планом було проведено педагогічні ради, наради при директорові, оперативні та виробничі наради де було розглянуто актуальні питання роботи закладу. Наради при директорові використовуються у закладі для вирішення термінових питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу. Склад учасників наради визначається доцільністю їх причетності до вирішення питань, які розглядаються. Тематика питань, які виносилися на обговорення наради при директорові, були різними, а саме: гурткова документація про формування мережі навчальних груп; стан навчально-виховної роботи у гуртках початково-технічного профілю; планування гурткової роботи та секцій МАН, результати перевірки роботи сторожів та технічного персоналу, підсумки конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт; проведення інвентаризації та ін. При проведенні наради при директорові формулювалися письмові та усні розпорядження, пропозиції, рекомендації конкретним виконавцям, деякі питання виносилися на розгляд до оперативної наради колективу.

         Система внутрішнього контролю передбачає вивчення й аналіз навчально-виховного процесу, об’єктивне оцінювання досягнутих результатів, координація зусиль на виконання головної мети закладу. Регулятором навчально-виховного процесу є контрольно-аналітична система. Основними питаннями контролю у закладі є контроль за якістю проведення занять, забезпечення здійснення методичної допомоги для удосконалення в розвитку педагогічної майстерності, взаємодії адміністрації і педагогічного колективу. Для цього розроблено основні заходи внутрішнього контролю, які включають: визначення змісту контролю, вибір і конкретизація об’єктів контролю, вибір методів контролю, поетапне здійснення контролю, узагальнення матеріалів, складання підсумкових документів, визначення форм підведення підсумків і основних напрямів корегування та внесено до річного плану закладу.

         Протягом навчального року було перевірено рівень підготовки до проведення конкурсу-відбору дитячих робіт на обласний конкурс «Космічні фантазії», рівень підготовки до проведення конкурсу-відбору до міського конкурсу дитячої творчості «Атом Kids 2020», рівень проведення виставки-ярмарку дитячих робіт до Дня святого Миколая, рівень проведення   конкурсу «Новорічний сувенір», рівень проведення  виховної години   «Діти єднають Україну», рівень підготовки до проведення   конкурсу-відбору дитячих робіт до обласних виставок: «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!», «Знай і люби свій край!», «Моя Україно!», рівень проведення  години патріотичного виховання «Т.Г. Шевченко – видатний поет України», рівень проведення  виховної години «Дзвони Чорнобиля».

         Матеріали внутрішнього контролю узагальнено в довідках та видані накази по закладу. Контроль за роботою гуртків здійснюється систематично, згідно з річним планом та фіксується в книгах контролю адміністрації. Основна тематика внутрішнього контролю:

-   збереження контингенту в гуртках;

            -   виконання програмних вимог;

- ведення гурткової документації, відповідність тематики занять календарному плануванню гуртків;

- рівень проведення культурно-масових заходів у гуртках;

-  організація індивідуальної роботи з обдарованими дітьми.                                                                                 

Педагогічна рада є постійно діючим органом управління в Станції юних техніків для розгляду основних питань навчального процесу. Головне в роботі педради, особливо під час підготовки – надання методичної допомоги керівникам гуртків та секцій. Діяльністю педагогічної ради керує директор, однак велику організаційну роботу з підготовки рад, з контролю за виконанням рішень ведуть заступник директора з НВР та методист.

Педагогічна рада забезпечує два напрями діяльності:

-організаційно-педагогічний: затвердження плану роботи закладу, розгляд підсумків роботи за певний період, аналіз педагогічного процесу в закладі;

- науково-педагогічний: розгляд питань вдосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу.

Тематика засідань педагогічних рад визначалася науково-педагогічною проблемою, над реалізацією якої працював заклад протягом минулого року та забезпечення таких функцій:

- організаційно-педагогічну – затвердження плану роботи закладу, організований початок навчального року, розгляд підсумків роботи гуртків, аналіз педагогічного процесу;

- науково-методичну – обговорення результатів вивчення передового педагогічного досвіду, удосконалення навчально-виховного процесу.

Обговорювались рішення попередніх педагогічних рад, стан їх виконання. Проведення педагогічних рад відіграло роль у вдосконаленні й методичному забезпеченні навчально-виховного процесу, забезпеченні планування та режиму роботи закладу, вивчення питань формування стійкого інтересу до технічної творчості в гуртках художньо-технічного профілю, вивчення методик розвитку творчих здібностей старшокласників у процесі пошуково-дослідницької діяльності в гуртках та секціях предметно-технічного профілю.

З колективом закладу було проведено виробничі наради, на яких обговорювалися питання щодо збереження майна, інвентарю та обладнання, підготовка до інвентаризації матеріальних цінностей, попередній їх облік; плановий фонд робочого часу, встановлення підсумованого обліку робочого часу; заходи з економії енергоносіїв та водопостачання та інші.

Удосконалення навчально-виховного процесу знаходиться в прямій залежності від рівня розвитку матеріально-технічної бази. Раціональне розподілення та використання виділених закладу коштів та експлуатація матеріально-технічних засобів має актуальне значення.

            У 2020 році було придбано:

- господарчих товарів на суму 4136 грн.00 коп, -

 - будівельних матеріалів на суму 4599 грн. 00 коп.,

- електрообладнання на суму 4498 грн.00 коп,

- офісного паперу на суму 2596 грн 00 коп,

- дезінфікуючих засобів на суму 4108 грн 00коп,

- засоби захисту (протигази, маски) на суму 4924 грн 00 коп,

- паперові рушники на суму 1176 грн.00 коп.

У 2021 році було придбано:

- світильники стельові  в кількості 16 шт.,

- миючі засоби на суму  10533,60 грн,

- маски медичні  одноразові на суму 599,40 грн,

- сушарки для рук  на суму 2770.00 грн

З метою забезпечення належного стану санітарії та гігієни заклад регулярно забезпечується миючими та дезінфікуючими засобами в повному обсязі.

Для удосконалення стилю, методів та механізмів управління та керуючись Законом України «Про позашкільну освіту» у 2021 - 2022 навчальному році педагогічний колектив Станції юних техніків розпочинає роботу над новим  проблемним питанням закладу «Від сприятливих умов сучасного освітнього процесу через професійну майстерність педагогів до творчої самореалізації вихованців» і  ставить перед собою такі завдання:

-          впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовизначенні;

-          створення належних умов з метою сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів через розвиток у них творчого потенціалу;

-          розвиток професійної компетентності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для професійного вдосконалення;

-          забезпечення спрямованості освітнього процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних напрямів діяльності, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

-          реалізація навчальних програм та навчально-виховних планів зі всіх напрямів гурткової роботи та роботи секцій МАН;

-          сприяння розвитку самоосвіти педагогів в системі формування їх професійної компетентності: відвідування міських, обласних семінарів, відкритих занять, виховних заходів, конкурсів, майстер-класів;

-          пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;

-          пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти.