Станція юних техніків - позашкільний навчальний заклад, який надає знання, формуючи вміння та навички за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний розвиток, підготовку до активної професійної та громадської діяльності, створює умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань вихованців, учнів і слухачів.

    Міська Станція юних техніків була відкрита у вересні 1989 р. рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради народних депутатів від 19.09.1989 року № 233.  Діяльність закладу спрямована на виконання Закону України «Про позашкільну освіту», у своїй роботі керується Положенням «Про центр, будинок, клуб науково-технічної творчості учнівської молоді, станцію юних техніків», Концепцією  позашкільної освіти та виховання, Статутом Станції юних техніків та іншими законодавчими документами.

      Наукове товариство «Пошук», яке працює при Станції юних техніків з 1995 року у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням «Про Малу академію наук учнівської молоді», Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах.

     Метою закладу є формування позитивного іміджу, збереження і примноження усталених традицій. Колектив постійно доводить, що  заклад є конкуренто-спроможним і має потужний ресурсний матеріал.

     Ми виділяємо такі завдання з формування позитивного образу як фактору психологічного впливу на соціум:

-        сучасна організація навчально-виховного процесу;

-        вивчення суспільної думки з метою з’ясування задоволеності закладом   педагогами, гуртківцями, батьками;

-        розповсюдження новин, пов’язаних з розвитком інноваційних процесів, процесів розробки, втілення і використання педагогічних нововведень. При цьому інноваційні процеси можуть виступати як характеристика діяльності закладу і, при порівняльному аналізі, як перевага нашого закладу перед іншими:

-        забезпечення висвітлення діяльності закладу в інтернет-ресурсах (власний сайт закладу та офіційна сторінка на facebook), засобах масової інформації (газета Контакт);

-        розробка інформаційного матеріалу, який повинен бути доступним, зрозумілим, відображати позитивні переміни в житті закладу, демонструвати його досягнення, які отримані в процесі змін;

-        визначення рейтингу діяльності педагогів закладу;

-        презентація потенціалу закладу через досягнення гуртківців на місцевому, обласному, Всеукраїнському та міжнародному рівнях.

Важливе місце у вихованні гуртківців й створення позитивного іміджу має сучасна організація навчально-виховного процесу. Перед педагогами Станції юних техніків стоїть завдання — виховати  творчу особистість через призму знань про технічний світ, генерування нових ідей та їх втілення у життя.

     З цією метою у  закладі навчається 700 - 730  вихованців  в 52 гуртках.

Гуртки функціонують  на базах  загальноосвітніх навчальних закладів № 1, № 2, № 3, приміщенні майстерні, у клубі «Весела майстерня».

     Педагоги закладу працюють над виконанням  таких завдань навчально-виховного процесу:

впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовизначенні;

забезпечення спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних напрямів діяльності, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

реалізація навчальних програм та навчально-виховних планів зі всіх напрямів гурткової роботи та роботи секцій МАН;

сприяння розвитку самоосвіти педагогів в системі формування їх професійної компетентності: відвідування міських, обласних семінарів, відкритих занять, виховних заходів, конкурсів, майстер-класів;

пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і талановитих вихованців, учнів і слухачів;

пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти.

     Гуртки початково-технічного профілю є першою ланкою в структурі гуртків науково-технічного напрямку позашкільної освіти. Зміст діяльності гуртків початкового технічного моделювання спрямований на введення дітей у світ техніки, залучення їх до створення іграшок, моделей технічних об’єктів (машин, механізмів). У доступній формі, керівники гуртків ознайомлюють вихованців із найпростішими технологічними процесами, елементами електротехніки та графічної підготовки, розвивають початкові вміння і навички обробки різних матеріалів.

    Початково-технічний є одним з основних профілів, за якими класифікують основні форми організації навчально-виховного процесу відповідно до технічно-цільової спрямованості й психофізичних особливостей вихованців.

         Світ конструювання з паперу об’єднує різноманітні галузі нашого життя:
науку і культуру, технологію та мистецтво, відпочинок і ремесло, інтелект і натхнення, інженерне мислення та естетику. Але насамперед — це радість дії, що формує безмежну творчість, породжує красу, веде до істини, гармонії, мрії.

      Цей світ — це умови для всебічного розвитку творчості та інтелекту дитини.

      Заняття у гуртках художньо-технічного профілю не тільки відкривають шляхи до самореалізації, а й розширюють, і поглиблюють знання та вміння, які можна використовувати у багатьох професіях. На заняттях у гуртківців цього напрямку розкриваються та формуються специфічні навички, вміння користуватися ручними інструментами, приладдям, у процесі навчання розвивається здібність сприймати кольорове оточення, що важливо для розвитку емоцій, їх рівня. Молодший та середній шкільний вік – сприятливий період для розвитку творчих здібностей дитини, її образного мислення, емоційного сприйняття дійсності й активного ставлення до неї. Заняття у гуртках допомагає дітям розумно та цікаво проводити свій вільний час, пробуджує допитливість, любов до знань.

      У гуртках спортивно-технічного профілю головну увагу приділяють формуванню якостей, які сприяють роботі в колективі. При підготовці до змагань кожен учасник виготовляє власну модель та мріє стати переможцем. Однак у команді важливо вміти підпорядковувати власні інтереси загальнокомандним, уміти співпрацювати для досягнення спільної мети, тому роботу гуртків побудовано таким чином, щоб у процесі занять сформувалися сталі мікрогрупи дітей, заохочується допомога вихованців старшого віку молодшим учням.

    Гуртки та секції Малої академії наук забезпечують організацію і координацію науково-дослідницької діяльності учнів, створюють умови для їх інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, сприяють нарощуванню наукового потенціалу країни. Реалізовані в рамках їх діяльності проекти, конкурси, заходи й ініціативи створюють простір для професійного самовизначення, самореалізації та соціалізації обдарованої молоді. Суспільні запити, динаміка соціокультурних перетворень та інтенсивні темпи розвитку науки актуалізують завдання, що успішно розв’язує МАН. Саме тому секції, які працюють у нашому закладі дозволяють дітям обрати напрямок за інтересами та визначитися у майбутній професії.